Przystosowanie się do rozwoju w erze transformacji

Krajobraz konsumencki przechodzi okres szybkich zmian, a pacjenci stomatologiczni nie są wyjątkiem. Standardy obsługi klienta i pacjenta nabrały zupełnie nowego znaczenia.

Podczas zjazdu Align Technology Growth Summit 2019 w Berlinie Ken Hughes, wiodący ekspert w zakresie zachowań konsumenckich, stwierdził, że aby rozwijać się w tej futurystycznej erze, konieczne jest aktywne budowanie własnej drogi zawodowej we wspólnej branży, a nie czekanie na gotowe rozwiązania.

Hughes rzucił delegatom wyzwanie: „Czy prowadząc firmę, w 95% pracuję fizycznie? Czy traktuję swoją pracę głównie jako kolejne transakcje?”

— Jednym z waszych najsilniejszych atutów — powiedział — i najprawdopodobniej w ogromnym stopniu niewykorzystanym, jest możliwość rozwijania biznesu dzięki rozmowom, jakie w codziennym życiu prowadzą wasi pacjenci od momentu, gdy opuszczają wasz gabinet. Musicie być częścią ich świata. Jeśli nikt o was nie mówi, to czy wasz gabinet w ogóle istnieje?

Hughes podkreślił, że teraz chodzi o pełną łączność z potencjalnym pacjentem poza gabinetem.

Tak więc trwa wyścig o znaczenie w świecie. Opierając się na przykładach konsumentów, którzy dokonali radykalnych zmian w swoich ofertach biznesowych i strategiach komunikacyjnych, Hughes zachęcił uczestników szczytu do spojrzenia poza świat stomatologii, aby zmienić swoje myślenie w tym „cyfrowo-fizycznym” świecie.

Hughes zwrócił uwagę, że ten świat będzie się nadal zmieniać. Podkreślił, że w związku z tym konieczne jest aktywne działanie, tak aby zachodzące zmiany działały na naszą korzyść, a nie przeciw nam.

Całe pokolenie korzysta teraz z Map Google i Ubera. Niezależnie od tego, w jakim stopniu korzystamy z aplikacji na smartfonach, każde pokolenie jest obecnie otoczone technologią cyfrową. To, zdaniem Hughesa, od stomatologa zależy, czy użyje tego otoczenia cyfrowego „by zaskoczyć i zachwycić” potencjalnych klientów.

Pomocne są również przykłady sytuacji, w których firmy nie odnoszą sukcesu. Hughes powiedział, że wiele firm, w tym znane marki, wciąż nie prezentują odpowiednich, przekonujących historii konsumenckich. Jeśli korzystasz z reklamy w kanale YouTube, aby skutecznie angażować odbiorców, Twój przekaz musi zadziałać w 30 sekund. Nie bądź, jak to określił Hughes, reklamodawcą typu Pomiń reklamę, albo — jak w wypadku komunikatorów — Pomiń post.

Jest to proces myślowy, który dotyczy każdej formy dialogu. Opowiadanie historii to sztuka, która jest niezbędna do napędzania rozwoju firmy. Wsłuchaj się w media społecznościowe, aby zrozumieć styl prowadzonych tam rozmów, a następnie zdefiniuj „osobowość” swojej praktyki. Dentyści powinni zadać sobie pytanie: „Czy moja historia jest autentyczna?”

Hughes zaprosił uczestników do przyjrzenia się przykładom firm McDonalds i KFC w porównaniu z modelem lokali typu street food. Zadaj sobie pytanie: „Co dzisiaj zrobiłem, żeby się wyróżnić? Jak ożywić moją historię?” powiedział Hughes. Wprowadzaj selfie i inne spersonalizowane komunikaty do swojej codziennej pracy i publikuj je w aplikacjach, które najprawdopodobniej spodobają się pacjentom i szerszemu gronu potencjalnych konsumentów.

Tak więc to mądrze myślący dentyści, którzy adaptują się do zachodzących zmian i wprowadzają odpowiednie strategie angażujące odbiorców, osiągną rozwój swoich firm w przyszłości. To oni będą zwycięzcami, a nie ofiarami w tej ekscytującej, ale i wymagającej nowej erze.

Czy chcesz odmienić swoją praktykę i wrażenia pacjentów? 


Dołącz do nas