Nawiązywanie znaczących relacji z pacjentami w epoce cyfrowej

Wraz ze wzrostem globalnej łączności, zmiany pokoleniowe mogą odgrywać ważniejszą rolę w określaniu zachowań niż różnice społeczno-ekonomiczne. Urodziwszy się w erze cyfrowej, pokolenie Z jest w stanie wywierać wpływ na innych na skalę, jaką poprzednie pokolenia mogły sobie jedynie wyobrazić.

Różnica w latach między milenialsami a pokoleniem Z może być niewielka, ale przepaść kulturowa między nimi jest ogromna. Natychmiastowość ma kluczowe znaczenie w erze, w której podróż klienta nigdy nie była bardziej złożona. Wszystko jest teraz dostępne za naciśnięciem jednego przycisku, a ten przycisk rzadko jest dalej niż
na wyciągnięcie ręki w kierunku urządzenia mobilnego. Jak wyprzedzić pokolenie, które zawsze pojawia się jako pierwsze? Jak przyciągnąć i utrzymać uwagę pokolenia Z, którego świat jest w równym stopniu fizyczny i cyfrowy?

W tym fizycznym świecie ważne jest, aby istnieć w świadomości konsumentów w obu wymiarach. Musisz przekroczyć ich oczekiwania, zarówno zachwycając, jak i ekscytując ich za każdym razem, gdy wchodzą do Twojego gabinetu. Niezbędne jest zbudowanie miejsca, które w równym stopniu zapewni doskonałą opiekę kliniczną, jak i niezwykłe doświadczenia. Otoczenie przychodzących technologią, która jest zarówno imponująca, jak i funkcjonalna, jest niezbędne, by zatrzymać pacjentów, którzy nieustannie poszukują coraz bardziej ekscytujących doznań.

Utrzymywanie zaangażowania dotychczasowych pacjentów jest tak samo ważne, jak przyciąganie nowych. Pokolenie Z ma świat na wyciągnięcie ręki. Nie dzwonią, aby umówić się na spotkanie i nie czekają, aż ktoś odpowie na ich pytania w ciągu kilku dni — chcą, aby wszystko wydarzyło się natychmiast. Pozostawianie pacjenta samego na zbyt długo spowoduje, że zajmie się nim ktoś inny, kto jest gotów pomóc mu tu i teraz.

Szybkie przewijanie witryn społecznościowych, takich jak Instagram, uświadomi Ci potrzebę dzielenia się swoimi potrzebami na platformach cyfrowych. Niezależnie od tego, czy Twoi pacjenci będą udostępniać informacje online, czy nie, chcesz wywrzeć na nich trwałe wrażenie, którym będą mogli podzielić się ze znajomymi. Co zapewnia Twoja praktyka, co sprawia, że pacjent jest podekscytowany dzieleniem się swoimi doświadczeniami ze światem?

Zapewnienie każdemu pacjentowi zindywidualizowanego doświadczenia jest nierealne, ale jest to coś, czego pacjenci zaczynają oczekiwać. Pokolenie Z spodziewa się, że wszystko będzie się kręciło wokół niego, dlatego kluczowe jest przynajmniej stworzenie iluzji, że tak właśnie jest.

Aplikacja SmileView jest doskonałym przykładem tego, jak technologia może zaangażować i podekscytować pacjenta, zanim jeszcze usiądzie na fotelu. SmileView to mobilne narzędzie internetowe, które umożliwia użytkownikom zrobienie selfie i wizualizacji, jak może wyglądać ich uśmiech po leczeniu. Wzbudzenie zainteresowania u pacjenta nie tylko pomaga mu wyobrazić sobie to, jak może wyglądać jego uśmiech, ale także minimalizuje czas spędzony na fotelu na próbach „sprzedania” pacjentowi leczenia — trudna część już została wykonana: pacjent widzi wyniki i chce ich.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, możesz samodzielnie wypróbować aplikację SmileView tutaj.

Czy chcesz odmienić swoją praktykę i wrażenia pacjentów? 


Dołącz do nas